Monday, March 7, 2011

Kipas Susah Mati

tiba-tiba di kala dingin subuh 7 Mac 2011 ni aku dapat idea nak buat entri.kali ni aku nak tulis pasal Kipas Susah Mati atau dalam english disebut Die Hard Fan.aku ni kipas susah mati Chelsea FC.bila Chelsea menang,aku memang suka.bila Chelsea kalah,memang aku kecewa dan aku emosi.tapi aku emosi sorang-sorang.aku tak kacau orang,aku tak kutuk team yang kalahkan Chelsea dan aku tak kutuk juga team-team lain.pada aku,tak perlu nak kutuk team lain atau emosi kau tu lebih-lebih macam kau kena tinggal dengan bini kau.tak perlu.sebabnya bila kau kutuk team lain,kau kena fikir satu benda.cuba kau ada dekat tempat penyokong team yang kau kutuk tu.apa perasaan kau?marah kan?siapa yang kipas susah mati gerenti marah punya kalau team dia kena kutuk.jadi,aku nak cakap pada kipas susah mati Manchester United,Arsenal FC,Liverpool FC,Chelsea FC dan sewaktu dengannya,sokonglah team pilihan anda.tak salah jadi kipas susah mati.yang salahnya bila kau emosi terlebih dan kutuk team lain..tak perlu.cukup sekadar kau suka yang amat sangat kalau team kau menang dan kau kecewa yang amat sangat bila team kau kalah TAPI tak perlu nak emosi lebih-lebih,kutuk team lain,mempersoalkan kebolehan team tersebut dekat status facebook ke,tagged ke,twitter ke dan sebagainya.sebab dari perbuatan kau tu mungkin menyebabkan kawan kau emosi pula dengan kau,masam muka dengan kau,rasa nak tumbuk muka kau,rasa nak tendang perut kau laju-laju dan macam-macam lagi.kenapa kawan kau boleh jadi macam tu?sebab kau jugalah.jadilah kipas susah mati yang tidak menyakitkan hati orang.hidup pun aman dan tak dibenci orang..sekian.

P/S:pada kipas susah mati yang suka emosi lebih-lebih,cuba bagitau aku antara pengurus-pengurus dekat atas ni,siapa yang bagi kau duit tiap kali kau menyalak dekat facebook,twitter?Ferguson?Dalglish?Wenger?Ancelotti?berapa kau dapat?nak juga aku tahu..mana tahu boleh pinjam sikit buat makan kan.(gambar sumber Google)

No comments:

Post a Comment