Friday, December 17, 2010

Terlampau Bijak

di sini entri kedua aku selepas entri pengenalan diri.....aku nak berkongsi kisah lawak yang aku petik dari majalah  Mastika...saja aku nak kongsi dengan kawan-kawan blogger...aku baca saja aku dah gelak tak ingat dunia..kisah seorang murid dengan cikgu sekolahnya..aku buat kelainan sikit dari dialog asal.

Cikgu : Murid-murid semua..hari ini cikgu nak kamu semua buat satu ayat berdasarkan perkataan "tepung"...siapa yang boleh buat?
Ali : Saya cikgu!!saya nak cuba!!
Cikgu : Baiklah..cuba sebut ayat kamu.
Ali : Itu senang saja cikgu...ayatnya begini cikgu.."Emak sedang membuat kek di dapur!!"
Cikgu : Mana "tepung" nya?
Ali : Tepung kan dalam kek tu..cikgu tak sekolah ke?

Kalau aku jadi cikgu si Ali ni,dah lama dah aku tumbuk perut dia laju-laju...

No comments:

Post a Comment